آنچه مسیح می گوید ... !!!

شناخت شریعتی که حضرت مسیح علیه السلام به آن بشارت میدهد.

آنچه مسیح می گوید ... !!!

شناخت شریعتی که حضرت مسیح علیه السلام به آن بشارت میدهد.

آنچه مسیح می گوید ... !!!

همه چیز را تحقیق کنید، و به آنچه نیکو است متمسک باشید(رساله اول پولس به تسالونیکیان 21:5).

بایگانی

نویسندگان

پیامبران معصوم یا خطا کار(2)

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۳۴ ب.ظ

مسیح علیه السلام در کتاب مقدس:

مسیح، یکی از پرکاربردترین القاب حضرت عیسی علیه السلام است. این واژه به معنای کسی است که با روغن مسح شده باشد. از جمله تهمت­های ناروایی که عهدین به حضرت مسیح علیه السلام نسبت داده و اسلام آن را رد می­کند، می­توان به دروغ گفتن، می­گساری، شراب سازی، ناپاک بودن اجداد حضرت عیسی[1]، بی احترامی به مادر، اعتراض به خداوند و ... اشاره کرد.

توهین به مادر: عهد جدید گزارشی را از برخورد حضرت مسیح علیه السلام نسبت به مادرش حضرت مریم علیها السلام، ارائه می­کند. بر خلاف تعابیر بسیار بلند و زیبایی که حضرت مسیح علیه السلام در قرآن کریم نسبت به حضرت مریم سلام الله علیها دارد، ایشان در انجیل مادر خود را با عبارت ناپسندی خطاب می­کند. در عهد جدید آمده است:

و چون شراب تمام شد، مادر عیسی بدو گفت: «شراب ندارند.»؛ عیسی به وی گفت: «ای زن مرا با تو چه کار است؟ ساعت من هنوز نرسیده است.[2]»

شراب سازی: شراب و مستی یکی از اموری است که در عهد عتیق گناه شمرده شده است.[3] از طرف دیگر تنها شخصیتی که در اندیشه یک مسیحی مقام عصمت را دارد، حضرت مسیح علیه السلام است. با این حال مشاهده می­کنیم، اناجیل در مواردی نه تنها به حضرت مسیح علیه السلام نسبت می­گساری می­دهند[4]، بلکه یکی از معجزات ایشان را تبدیل آب به شراب، در یک بزم عروسی، بر می­شمرند[5].

قرآن کریم گناه شراب‌خواری را در مواضع متعددی[6] مورد بازخواست قرار می‌دهد. به عنوان مثال می‌فرماید:

 یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیْسِرُ وَالْأَنصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ ﴿مائدة: ٩٠: اى کسانى که ایمان آورده‌اید، شراب و قمار و بت‌ها و تیرهاى قرعه پلیدند [و] از عمل شیطان‌اند. پس، از آنها دورى گزینید، باشد که رستگار شوید.



[1] . در زنجیره نسبی که اناجیل برای حضرت مسیح علیه السلام ذکر می کنند، حدود هشت رابطه زنا و نیز استناد نامشروع به گزارش خود کتاب مقدس وجود دارد.

[2] یوحنا 2: 3و 4

[3] . برای نمونه ر.ک: امثال سلیمان  20: 1، امثال 23: 30 ۳۱ و امثال 20: 23.

[4] . انجیل متی 11: 19 و انجیل لوقا  22: 16 17.

[5] . یوحنا 2 : 1-11 .

[6] . ر.ک: مائده: 91،‌ بقره: 219.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی